Praktijk

De logopedische behandelingen worden verzorgd door drie logopedisten: Tinne Jacobs,  Lisa Bombeke en Sofie Willekens.

TINNE JACOBS

  • Bachelor in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen: afstudeerrichting Logopedie (Lessius Hogeschool)
  • Master in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen (K.U. Leuven)
  • Postgraduaat Stem (Lessius Hogeschool)
  • Vormingen:
    – Manuele facilitatie bij hypertone dysfonie (stemtherapie)
    – Nasaleermethode J. Pahn (stemtherapie)
    – Stemtherapie bij kinderen
    – Stemtherapie bij beroepssprekers
    – Estill Voice Training System deel 1 (stemtherapie)
    – Estill Voice Training System feel 2 (stemtherapie)
    – Lax Vox (stemtherapie)
    – Semi-occluded Vocal Tract oefeningen (stemtherapie)
    – Hodson en Paden (diagnostiek en behandeling van fonologische articulatieproblemen)
    – PROMPT 1
    – Afasiediagnostiek en afasietherapie
    – Technisch lezen
    – OMFT (oromyofunctionele therapie)
    – OMFT verdiepingscursus

LISA BOMBEKE

  • Bachelor in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen: afstudeerrichting Logopedie (Thomas More)
  • Bachelor Zorgverbreding en Remediërend leren (Thomas More)
  • Vormingen:
    – Hodson en Paden (diagnostiek en behandeling van fonologische articulatieproblemen)
    – OMFT (oromyofunctionele therapie)

JOKE LAUWERS

  • Bachelor in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen: afstudeerrichting Logopedie (Lessius Hogeschool)
  • Master in de Logopedische en Audiologische Wetenschappen (K.U. Leuven)
  • Specifieke lerarenopleiding
  • Vormingen:
    – Handelingsgericht diagnostiek van dyslexie bij kinderen en jongeren
    – De aspecifieke rol van logopedist/dyslexiebehandelaar
    – Moeder waarom leRen wij? Recente inzichten over de effecten van behandeling van leerstoornissen en opvoedingsproblemen
    – Dyslexie en vreemde talen
    – Handelingsgericht diagnostiek van executieve functies bij kinderen en jongeren met leer- en ontwikkelingsstoornissen
    – Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen
    – Executieve functies
    – Ontwikkelingsdysfasie: een theoretisch kader, diagnostiek en behandeling
    – Dyslexie bij kinderen en songvolwassenen: van diagnostiek naar begeleiding

SOFIE WILLEKENS

  • Bachelor in de Logopedische en Audiologische wetenschappen: afstudeerrichting Logopedie (Thomas More)
  • BaNaBa Buitengewoon Onderwijs (UCLL)